Samen werken aan Rotterdam digitaal
Digitaliseringsagenda: resultaten 2020
Het magazine Rotterdam digitaal
De stad in 3D, zodat je precies kunt zien hoe licht en schaduw vallen bij een nog te bouwen torenflat. Een virtuele collega die al jouw digitale kopieerwerk doet, zodat jij de dingen kunt doen die het verschil maken voor de Rotterdammers. Of videobellen met de burger, zodat het niet nodig is om naar de balie te komen.
Natuurlijk omarmt de gemeente de kansen die digitalisering biedt. Zo verbetert zij continu de dienstverlening aan de Rotterdammers. Ook helpt digitalisering het werk van collega’s eenvoudiger en efficiënter te maken. De activiteiten van de gemeente om digitalisering te versnellen, zijn onderdeel van de zogenaamde Digitaliseringsagenda. In dit magazine lees je meer over een aantal digitaliseringskansen die de gemeente Rotterdam in 2020 benutte. De technologische ontwikkelingen gaan razendsnel. Daarom verschijnt er ieder jaar een nieuwe versie van dit magazine. Wil je op de hoogte blijven van de ontwikkelingen? Word dan snel lid van de RIO-groep Rotterdam digitaal! Voor nu: lees, bekijk en laat je inspireren!
Leden van de regiegroep Digitaliseringsagenda: wat vinden zij?
Digitale Stad
Trots op de internationale erkenning
“Ik ben enthousiast over de Digitale Stad, omdat het daadwerkelijk een innovatief project is. Ook ben ik trots op de internationale erkenning voor het project.”
Mark Vermeer - Directeur Innovatie, Informatievoorziening, Facilitair en Onderzoek bij Bestuurs- en concernondersteuning
Datagedreven werken
Breder beeld van de Rotterdammer
“Het mooie van datagedreven werken? Door data te delen, verbinden we álle onderdelen van de gemeente. En dat zorgt voor een breder beeld van de Rotterdammer. Datagedreven werken zorgt voor de juiste informatie op het juiste moment bij de juiste persoon, om zo de juiste beslissing te nemen.”
Ruud Bakker - Directeur Maatschappelijke Ondersteuning bij Maatschappelijke Ontwikkeling
Uitbreiden digitale dienstverleningskanalen
Dit is de toekomst!
“Het videobellen is ontstaan in coronatijd als vervanging van het bezoek aan de balie. Maar hoe mooi is het dat we nu een extra én laagdrempelige manier hebben om toch persoonlijk contact te hebben met inwoners en ondernemers. Dit is de toekomst!”
Annemarie de Rotte - Directeur Klantcontact bij Dienstverlening