Hoe is deze visie ontstaan?

Van individuele gesprekken met bestuursleden en directeuren tot aan groepssessies met Rotterdammers: we onderzochten wat volgens hen de toegevoegde waarde van communicatie is om zo een communicatievisie te ontwikkelen die aansluit bij de behoeften, is afgestemd met ontvangers en opdrachtgevers en die verbinding legt in ons werk als communicatieprofessional verspreid over het concern. Om te komen tot de uitwerking van deze visie, hebben we een aantal stappen doorlopen. Om een beeld te schetsen bij hoe dit eruit zag, nemen we je daar graag in onderstaande weergave in mee.


Trendonderzoek

Samenwerking met Publiquest | Maatschap voor communicatie

Projectorganisatie:Kernteam en klankbordgroep van communicatiecollega’s

COVID-19
Door Covid 19 zijn we van aanpak veranderd. Van offline naar online gesprekken en we hebben ons op de nabije toekomst gericht.

Sessies met opdrachtgevers, projectleiders en collega's

Sessies met Rotterdammers

Individuele gesprekken

Gesprekken met bestuur en directie

CommTalk, vakinhoudelijke bijeenkomst afdeling Communicatie

Workshops communicatievisie

We hebben bij het maken van deze visie ons - naast allerlei trendrapporten - laten inspireren door vakgenoten. Speciaal noemen we hier De psychologie van communicatie van Gonda Duivenvoorden en Gerard Morssinkhof (2018) en Communicatie in positie van Betteke van Ruler (2018). De volledige bronnenlijst vind je op pagina 8.

Projectorganisatie:
Kernteam en klankbordgroep van communicatiecollega’s

COVID-19
Door Covid 19 zijn we van aanpak veranderd. Van offline naar online gesprekken en we hebben ons op de nabije toekomst gericht.

Workshops
communicatievisie

Gesprekken met
bestuur en directie

CommTalk, vakinhoudelijke bijeenkomst afdeling Communicatie

Individuele gesprekken

Sessies met Rotterdammers

Sessies met opdrachtgevers, projectleiders en collega's

Samenwerking met Publiquest | Maatschap voor communicatie

Trendonderzoek

Van individuele gesprekken met bestuursleden en directeuren tot aan groepssessies met Rotterdammers: we onderzochten wat volgens hen de toegevoegde waarde van communicatie is om zo een communicatievisie te ontwikkelen die aansluit bij de behoeften, is afgestemd met ontvangers en opdrachtgevers en die verbinding legt in ons werk als communicatieprofessional verspreid over het concern.

Om te komen tot de uitwerking van deze visie, hebben we een aantal stappen doorlopen. Om een beeld te schetsen bij hoe dit eruit zag, nemen we je daar graag in onderstaande weergave in mee.


Hoe is deze visie ontstaan?