14010

14 010 is het telefoonnummer van het klantcontactcentrum van de gemeente Rotterdam. Afgelopen jaar stelden Rotterdammers bijna 1,3 miljoen vragen aan de callagents. 93% van de vragen werd direct beantwoord. Voor de overige vragen maakten we terugbelnotities. De gemeente wist in 2021 de wachttijd verder te verkorten en vaker binnen één werkdag terug te bellen.

1.28 miljoen gestelde vragen in 2021

In 2020 waren dit er 1.24 miljoen vragen

7,4/10

Klanttevredenheid in 2021 In 2020 was dit een 6,9

116

Seconden wachttijd in 2021 In 2020 was dit 155 seconden

1.28 miljoen gestelde vragen in 2021

In 2020 waren dit er 1.24 miljoen vragen

7,4/10

Klanttevredenheid in 2021 In 2020 was dit een 6,9

116

Seconden wachttijd in 2021 In 2020 was dit 155 seconden

Meestgestelde vragen 2020

Meestgestelde vragen 2021

Een verbeterd keuzemenu

In 2021 is het keuzemenu van 14 010 sterk verbeterd. Het keuzemenu is nu duidelijker, korter, heeft minder opties én de keuzes staan op een vaste plek. Door de aanpassingen nam het aantal verkeerde doorverbindingen met de helft af. Verder horen Rotterdammers direct wat de wachttijd is als alle medewerkers in gesprek zijn.

“Doordat mijn adres en postcode niet werden herkend, kon ik op de website geen afspraak maken voor het ophalen van grofvuil. Via het keuzemenu van 14 010 kwam ik op de juiste afdeling.”

Goed geholpen?!

Goed geregeld, dat 14 010.