De balie

Door de coronamaatregelen in 2021 – zo min mogelijk reizen en op locatie 1,5 afstand houden – was er minder vraag naar sommige producten. Toen de overheid in mei 2021 de regels versoepelde, was er een enorme behoefte aan reisdocumenten, 1e vestiging en de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI) en studenten. Hierdoor lukte het ons meestal niet om de servicenormen binnen de reguliere tijden af te handelen. We zijn wel avonden en zaterdagen opengegaan om zo goed mogelijk aan de extra vraag te kunnen voldoen.

390.491 bezoekers publiekslocaties in 2020

Piechart afspraken 2021

8,3/10

Klanttevredenheid in 2021 In 2020 was dit een 8,2

350.351 bezoekers publieks- locaties in 2021

Piechart afspraken 2021

8,3/10

Klanttevredenheid in 2021 In 2020 was dit een 8,2

Wachttijd met afspraak

Grafiek wachttijd

Met of zonder afspraak

Van de in totaal 47 verschillende soorten afspraken die je kunt maken, zijn er 25 alleen mogelijk via de fysieke balies van de gemeente. Heb je een afspraak, dan hoef je minder lang te wachten en kunnen we het werk beter plannen. In 2021 hielden we tijdens de coronapandemie bijna alle balies open. Ook zonder afspraak was je welkom. Juist in een periode met veel onzekerheid vinden we het belangrijk dat iedereen die hulp nodig heeft bij ons terechtkan.

De Balie 2021

“Het stadskantoor is makkelijk te vinden en overzichtelijk ingericht. Aan de balie werd ik rustig en vriendelijk te woord gestaan.”

- Reactie Rotterdammer

Goed geholpen?!

Door de coronamaatregelen in 2021 – zo min mogelijk reizen en op locatie 1,5 afstand houden – was er minder vraag naar sommige producten. Toen de overheid in mei 2021 de regels versoepelde, was er een enorme toename in de vraag naar; reisdocumenten, 1e vestiging en de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI) en studenten. Hierdoor lukte het ons meestal niet om de servicenormen binnen de reguliere tijden af te handelen. We zijn extra avonden en zaterdagen opengegaan om zo goed mogelijk aan de extra vraag te kunnen voldoen.

Goed geregeld, die balie.