De Digitale Balie

In 2021 hebben we de Digitale Balie verder uitgebreid. Rotterdammers kunnen zich nu online identificeren met DigiD en online betalen voor verschillende producten. In 2022 gaan we de Digitale Balie nog verder uitbreiden. Zo wordt het een steeds volwaardiger alternatief voor de fysieke balie. Dezelfde dienstverlening, maar dan voor Rotterdammers en ambtenaren vanaf de plek die zij willen. Dat geeft veel flexibiliteit. Zo maken we onze dienstverlening voor veel Rotterdammers toegankelijker, makkelijker en toch net zo persoonlijk als een fysieke afspraak aan de balie in een van onze publiekslocaties.

5584

Gesprekken via de Digitale Balie

8,5/10

Score gebruiksvriendelijkheid

Digitale Balie 2021

Ondersteuning bij videobellen

In 2021 maakten we het mogelijk om een derde persoon uit te nodigen aan het gesprek. Bijvoorbeeld voor hulp. Ook maakten we het mogelijk om automatisch een tolk toe te voegen. We brachten daarvoor een directe koppeling tot stand met Globaltalk, de leverancier van tolkendiensten van de gemeente Rotterdam.

Award

Het aanbieden van een online dienstverleningskanaal als volwaardige balie bleef niet onopgemerkt: De Digitale Balie won in 2021 de GemeenteDelers Award en behaalde de 3e plaats bij de Computable Awards 2021.

“Het was snel geregeld, de procedure was soepel en overzichtelijk en ik kon van tevoren camera en geluid controleren.”

- Reactie Rotterdammer

Goed geregeld, die Digitale Balie.