Klantsignalen

Wij vragen continu feedback van Rotterdammers over hoe zij onze dienstverlening ervaren. Wat gaat goed? Wat kan nog beter? Rotterdammers bleken in 2021 tevredener over onze dienstverlening dan in 2020. Ruim 176.000 Rotterdammers beantwoordden onze klanttevredenheidsvragen. 90% van hen gaf in 2021 de gemeente een rapportcijfer van een 7 of hoger. Dat was in 2020 nog 86%.

27%

Beantwoordt de klanttevredenheidsvragen In 2020 was dat 34%

176.470

Ingevulde metingen in 2021 In 2020 was dat 152.057

Woorden worden daden

In 2021 haalden we niet alleen informatie uit klanttevredenheidsonderzoeken, maar ook uit klachten, meldingen op social media en terugbelverzoeken. Daarbij houden wij natuurlijk rekening met wat mag volgens de privacywetgeving. Al deze verzamelde data analyseren we door middel van tekstmining. Dit maakt direct duidelijk wat de belangrijkste onderwerpen zijn voor de Rotterdammer. We zien waar Rotterdammers tevreden over zijn en hoe we onze dienstverlening nog gerichter kunnen verbeteren. Bijvoorbeeld door de informatie in onze brieven en op onze website duidelijker, makkelijker en toegankelijker te maken.

Klantsignalen 2021

‘’Ik heb diverse malen contact opgenomen, mijn telefoonnummer gegeven en gevraagd mij terug te bellen over de voortgang van mijn verzoek. Beloven deden ze, maar terugbellen is helaas nooit gebeurd.’’

- Reactie Rotterdammer

‘’Ik werd vriendelijk en goed geholpen. De medewerker deed haar werk snel en deskundig.’’

- Reactie Rotterdammer

Goed geregeld, mede dankzij jouw feedback.